Antal spelare | 2 - 6 |
Uppskattad speltid | 60 till 75 minuter (speltidsklass: 2) |
Svårighetsgrad | 3 (Avancerat) (rekommenderad ålder: 12 år) |
Text | Läsförståelse nödvändigt (språk: Engelska) |
Spelkategorier |
Animals Card Game Educational Environmental Fighting Prehistoric |
Spelmekanismer |
Action Points Events Hand Management Push Your Luck Secret Unit Deployment Simulation Take That Turn Order: Progressive |
Utgivningsår | 2016 |
Lådstorlek | Stor |
Känslighet | Medeltåligt |
Designer | Dominic Crapuchettes Dmitry Knorre Sergey Machin |
Boardgamegeek | Boardgame-geek |
Tillsalupris | 580 |
Evolution: Climate
Spelare ska mata sina djur genom att se till att de har de för stunden mest lämpade egenskaperna. Varje djur kan evolutionera vid varje omgång. Om gräset tar slut behöver spelare överväga att börja äta kött (motspelare) istället. I climate tillkommer att djuren även ska klimatanpassas för att kunna överleva.
Evolution: Climate - Gigantism Promo
Evolution: Promo Pack III